Fr11slân door de ogen van Vermeer

07 september 2024 t/m 20 oktober 2024 Museum Sloten

In het mienskipsproject ‘FrIIslân door de ogen van Vermeer’ zie je genomineerde buurten en bewoners uit de elf Friese steden in een innovatieve setting à la Vermeer. Van alle elf Friese steden maakte het kunstenaarsduo Gabriëlle Westra en Randolph Algera een schilderij: Randolph maakte stadsgezichten van genomineerde buurten, Gabriëlle portretteerde markante inwoners.

Eerder was ‘Fr11slân door de ogen van Vermeer’ al te zien in het Vermeercentrum in Delft en in de hal van het Fries Museum, waarna ze hun ‘Elfstedentocht’ vervolgden in enkele ander Friese steden. Vanaf 7 september doen ze Sloten aan, waar ze te zien zijn tot en met 20 oktober.

Het monumentale voormalige stadhuis van Sloten – nu Museum Sloten – is een prachtig en stijlvol decor voor deze bijzondere reizende tentoonstelling!