Van 8 tot 88: houtbewerking

04 september 2024 t/m 02 oktober 2024 Museum Dr8888

Leer tijdens 5 verschillende workshops alles over houtbewerking aan de hand van de tentoonstelling: Made in Fryslân, 100 jaar design. Je leert ontwerpen te maken, zowel op papier als ruimtelijk. Je gaat aan de slag met verschillende verbindingen. Je leert over allerhande manieren om je meubel af te werken. En uiteindelijk maak je een échte kruk, die mee naar huis gaat! Via de website van Museum Dr8888 lees je meer over elke workshop. Je kan meedoen met alle workshops, of met een enkele; je bent van harte welkom! Belangrijke informatie

Museumdocent Jurre Huitema

”Jurre Huitema is afgestudeerd als beeldende kunstdocent in 2019. Na zijn afstuderen heeft Jurre zich toegelegd op verschillende projecten en beroepspraktijken. Als museumdocent, initiatief nemen in kunstprojecten en als medeoprichter en curator van De RAAMH expositieruimte in Leeuwarden. Daarnaast is Jurre ook zelf nog actief als maker en kunstenaar. Veelzijdigheid en breed georiënteerd en geleerd zijn is iets wat Jurre belangrijk vind. Een werkhouding die onderzoekend is en uitprobeert kenmerkt Jurre. “Dat is ook wat ik zo fijn vind aan met hout werken, het is soms net als puzzelen met blokken.” Al heeft Jurre nog niet de ambitie zijn eigen designer meubelproductie op te zetten heeft hij wel zijn eigen interieur in elkaar gezet; kasten, stoelen, tafeltjes, krukken et cetera. “Er zit een waarde in omsloten doordat ik mijn eigen meubelen ontwerp en uitvoer.” “Als ik mijn woning rondkijk dan denk ik, dit heeft niemand anders en het past precies bij mij.” In deze workshopreeks van 8 tot 88 wil Jurre de cursisten begeleiden en helpen zelf aan de slag te gaan. Van kijken leer je maken en van maken leer je kijken, is het ethos van deze workshop. Met goede voorbeelden in de tentoonstelling en een: ‘laten we het maar gewoon proberen’, aanpak, hopen we met deze workshop voor iedere cursist de ruimte en de handvatten te geven om niet alleen na te denken over onze vormgegeven omgeving maar ook daar aan bij te dragen. “Ik kijk er in ieder geval erg naar uit om te zien wat we (er samen van) kunnen maken”