Vier de zomer met de ZomerMaakfabriek!

06 juli 2024 t/m 09 september 2024 Museum Joure

Vier de zomer met de ZomerMaakfabriek!

Avontuurlijk programma speciaal voor kinderen

De zomervakantie is begonnen en dat betekent dat de ZomerMaakfabriek van start gaat! Deze Maakfabriek staat in het teken van de zomer. Een avontuurlijk programma vol leuke doe- en speuractiviteiten in én om het museum. Vanaf zaterdag 6 juli liggen de materialen voor je klaar in een zonnig zomertasje!

Zomerse activiteiten

Tijdens de ZomerMaakfabriek gaan kinderen samen met hun ouders, opa en oma of andere begeleiders op avontuur door het museum en in de bruisende museumtuin. En dit jaar ook buiten de schoolvakanties open! De doe- en speurtocht zit boordevol leuke en korte activiteiten, perfect voor zonnig én regenachtig weer. Kinderen kunnen zich als echte ambachtslieden uitleven en de mooiste creaties maken. En maken de beleving al schommelend af in de grote museumtuin. Bij de balie liggen de benodigde materialen klaar.

Toegang met regulier ticket

Voor deelname aan de ZomerMaakfabriek is geen aparte aanmelding of ticket vereist. Je hebt toegang tot de Maakfabriek met een kaartje van het museum: €5,50 (online) of €6,00 (aan de kassa) per kind, inclusief een verfrissend glas limonade. Bij aanschaf van een kaartje voor het derde kind krijg je 50% korting. Houd er rekening mee dat kinderen alleen onder begeleiding van een volwassene het museum kunnen bezoeken. Begeleiding door de volwassene is ook noodzakelijk, er zijn (meestal) geen educatiemedewerkers aanwezig, het programma wijst zich vanzelf. Voor volwassenen/begeleiders geldt de reguliere entreeprijs.