De kom heeft een elegante vorm, met een naar buiten gekeerde rand. De kom staat op een vrij hoge, naar binnen toelopende voet. Op de buitenkant, op een gele ondergrond, bevinden zich twee groene draken in profiel. Ze zijn omgeven door ruyi wolken en maken jacht op een vlammende parel. Om dit ontwerp te verwezenlijken werd er een geraffineerde techniek gebruikt. Als eerste stap werd het ontwerp van de draak in het nog niet gebakken oppervlak gekerfd. Daarna werd de decoratie met was bedekt, waarna het object werd geglazuurd. Door de was hechtte het gele glazuur niet aan de decoratie. In de oven smolt de was van het oppervlak, waardoor het drakenontwerp in biscuit overbleef. Vervolgens werd er groen email op het biscuit aangebracht, waarna de kom op een lagere temperatuur opnieuw werd gebakken.De combinatie van geel overglazuur en groen email werd voor het eerst toegepast in de Yongle periode in de keizerlijke ovens in Jingdezhen. Onder keizer Zhengde kwam deze kleurencombinatie weer in de mode.