De kan heeft een peervorming lichaam en een dikke, naar buiten gekeerde rand. De vorm van de kan is gebaseerd op een Perzisch modellen die in metaal werden uitgevoerd. De lange tuit is aan het lichaam vastgemaakt door een wolkvormige verbinding. Het handvat heeft bovenop een klein lusje, waarmee de oorspronkelijke deksel met de kan verbonden kon worden. De onderkant is geglazuurd. De vorm van deze kan, zhihu in het Chinees, was al bekend voor de Yuan dynastie en werd gebruikt om sauzen en alcoholische dranken in te bewaren. De kan is beschilderd in onderglazuur kobaltblauw in de zgn. ‘heaped-and-piled’ techniek. Op de buik bevindt zich op beide zijden een vierpas medaillon., een ontwerp dat in de mode kwam tijdens in de Yuan dynastie. Aan één kant is het medaillon gevuld met een twijg met twee perziken en een tak met perzikbloesem en blaadjes. Op de andere kant wordt het medaillon gevuld met een twijg van pipa, Japanse mispel. De medaillons worden omgeven door scheuten van chrysanten en pioenrozen; op de hals bevinden zich lotusranken. Dit type kan werd gemaakt in de keizerlijke ovens in Jingdezhen tijdens de Yuan en de vroege Ming dynastie en was bestemd voor gebruik aan het keizerlijke hof en voor de export. Verscheidene exemplaren zijn te vinden in de Ardabil heiligdom in Iran en de Topkapi Saray collectie in Istanbul. Een vergelijkbare kan bevindt zich in het Nationale Museum in Jakarta.